Danmarks Rygrad siger tak til de frivillige

3. august 2022

Thisted Forsikring opretter støttepulje på 250.000 kroner som skal uddeles i taknemmelighed til frivillige ildsjæle fra lokale foreninger og initiativer.

Har du husket det? Har du husket at sige tak til en frivillig?

Vores lokale foreninger og klubber spiller en stor rolle i vores liv. Det er her, vi finder fællesskab.

Men ofte kommer vi der kun lejlighedsvis og kan let overse hvor mange timer og kræfter, der faktisk bliver brugt på at få det hele til at køre på skinner.

Corona satte en stopper for de fleste aktiviteter og udfordrede frivilligheden. Nu hvor vores hverdag er tilbage til normalen og vi har savnet fællesskaberne i foreningslivet, mangler vi frivillige mere end nogensinde. Hvad skyldes det? Og kan vi gøre noget for at vende tendensen?

Lad os starte med at få sagt tak og anerkende de frivilliges arbejde.

Søg støtte til de frivillige i din forening

Går du, dine børn og nærmeste til en fritidsaktivitet? Så er det med stor sandsynlighed frivillige hænder, der driver værket i foreningen. Dem kan du nu give noget tilbage til.

www.thistedforsikring.dk/tak kan du indtil den 29. august søge om støtte på enten kr. 3.000, kr. 5.000 eller kr. 7.000. Støttepengene skal bruges på at forsøde de frivilliges arbejde. Måske de skal have noget nyt udstyr, der kan gøre deres arbejde lettere? Eller skal der holdes et brag af en fest for alle de frivillige i foreningen? Det er kun fantasien, der sætter grænser.

Vi håber, at alle vil anerkende lokale frivillige ved at indstille foreninger til støtte.

Tidligere støtteuddelinger

Det er ikke første gang, Thisted Forsikring uddeler støtte gennem Danmarks Rygrad.

Danmarks Rygrad har uddelt støtte i 2017, 2018, 2019 og 2020. Støtteuddelingen fokuserer på formål, der relaterer sig til og gør en forskel i vores lokalområde.

I 2020 uddelte vi støtte under ’Danmarks Rygrad giver en hjælpende hånd’, hvor pengene gik til nogle af de foreninger, der var hårdt påvirket af Corona-pandemien. Her kæmpede de frivillige for, at deres foreninger skulle overleve til glæde og gavn for foreningens medlemmer. De gør et kæmpestort arbejde, og det er på tide, vi viser dem at deres store arbejde er værdsat,” siger administrerende direktør i Thisted Forsikring Dennis René Petersen.

Har du set hyldesten?

Hen over sommeren har Danmarks Rygrad hyldet de frivillige for deres store indsats og opfordret til at sige tak gennem en film på Facebook. Se eller gense den her.