fbpx

31. januar 2022

Thisted Forsikring hjælper kunderne efter stormen Malik

Thisted Forsikring har modtaget flere end 500 skadesanmeldelser og forventer at udbetale erstatning for over 7 millioner kroner efter stormen Malik.

”Det er det vi er her for. Så kort kan det siges. Som forsikringsselskab er det vores opgave at hjælpe kunderne når stormen rammer, og skaderne opstår. Vi kalder det for sandhedens time, og så sender vi alle mand og kvinder på dæk for at sikre at vores kunder får hjælp lige så hurtigt som de plejer,” siger administrerende direktør i Thisted Forsikring Dennis René Petersen.

Stormen Malik ramte Danmark henunder aften lørdag den 29. januar og ruskede godt op i Nord-, Midt- og Vestjylland hvor Thisted Forsikring har sine kunder.

Den administrerende direktør fortæller at alle selskabets skademedarbejdere var travlt beskæftiget fra tidlig mandag morgen med at hjælpe kunderne som ringede ind for at få hjælp til skader forårsaget af den kraftige storm med vindstød op til orkanstyrke. På trods af de mange opkald fra kunder er det lykkes at undgå lange køer på telefonen.

”Vores medarbejdere knokler bare igennem. Sidst på dagen mandag besluttede vi at forlænge vores åbningstid til kl. 18 for at kunne hjælpe så mange som muligt, og alle vores taksatorer har kørt på landevejene hele dagen – og fortsætter formodentligt resten af ugen – for at tilse skader og sætte gang i at få dem udbedret hurtigt,” fortsætter Dennis René Petersen.

Allerede i løbet af søndag indkom der flere end 100 skadesanmeldelser via selskabets hjemmeside, og 15 kunder havde fået hjælp med akutte skader af Thisted Forsikrings samarbejdspartner Dansk Industri- og Skadeservice.

Mange af de mindre skader kan afsluttes ganske hurtigt, og for kunderne betyder det at man kan lave en aftale med en håndværker med det samme. Thisted Forsikring arbejder kun sammen med lokale håndværkere – og kunderne kan selv vælge hvilken.

”Det er afgørende for vores kunder at få hurtig hjælp. Og gennem frit håndværkervalg støtter vi lokalt. Begge dele er kernepunkter for os,” slutter Dennis René Petersen.