Thisted Forsikring støtter fattige børn med sjove sommeroplevelser

21. november 2019

15.000 kroner til en bus gør en kæmpestor forskel, siger arrangør Heidi Pedersen

15.000 kroner til at leje en bus for og få gode sommeroplevelser. Det er donationen fra Thisted Forsikring til en årlig sommerlejr for økonomisk trængte familier og deres børn.

”Vi er så taknemlige, og jeg er helt rundt på gulvet og glad på børnenes vegne! I alle de år jeg har været med til at arrangere sommercampen, har det været en kamp. Det her er som sendt fra himlen. Nu kan børnene endelig komme rundt og se vores smukke landsdel. I deres hverdag har de så få muligheder for at få oplevelser som andre børn. Tidligere har vi skullet låne biler af folk. Men med en bus som vi får næste sommer, kan børnene komme afsted på tur og have det sjovt. Vi glæder os helt vildt,” siger Heidi Pedersen fra Struer der gennem foreningen Hjælp Danmark arrangerer den årlige sommercamp.

Heidi Pedersen søgte Thisted Forsikring om støtte gennem Danmarks Rygrad støtter-konceptet. Selv om ansøgningen ikke kom med i afstemningen, valgte Thisted Forsikring efterfølgende at give en særlig donation til sommercampen.

”Vi vil gerne være med til at gøre en forskel for de mennesker der lever og bor her i vores lokalområde. Alle børn har fortjent et frirum og gode sommeroplevelser som de kan fortælle om når de er tilbage i skolen efter ferien. Heidi Pedersen og de frivillige der arrangerer sommercampen, gør et kæmpestort stykke arbejde til gavn for familier og børn der har det svært i hverdagen. Det gør indtryk, og derfor vil vi gerne hjælpe,” siger administrerende direktør i Thisted Forsikring Dennis René Petersen.